Tuesday, May 19, 2009

(۳) انتخابات

دیروز یک مطلبی خواندم که برای من خیلی‌ با ارزش بود. از آقای منتظری سوال کردند که چرا به آقای کروبی رای میدهد، جواب داده همین بس که آقای باقی‌ به اون رای میدهد. این جواب از طرف آقای منتظری که بدون شک از برجسته‌ترین افراد در زمینه اجتهاد در دوران معا صر می‌باشد نکته بسیار آموزنده‌ای در خود دارد. چطور کسی‌ با این درجه، که از بنیانگذاران این حکومت بوده و خیلی‌‌ها چشم به نظر ایشان در مورد انتخابات دوخته ا‌ند، ایشان با شجاعت نظر خود را منوط به نظر کسی‌ دیگر می‌کند


همانطور که در انتخابات دو نوشتم، از آنجأی که من خودم هزینه نمیکنم و شناخت کافی‌ رو کاندیدای حاضر ندارم، سعی‌ می‌کنم افراد و گروه هایی که در سالهای اخیر برا دفاع از حقوق شهروندی، آزادی بیان، و انسانیت هزینه داده ا‌ند و هرگز کوتاه نیامده ا‌ند رو پیدا کنم و با اطمینان خاطر بیشتر هم نظر میشوم با این افراد. من اینرا شرکت در انتخابات با چشم و فکر باز می‌دونم


حالا چرا آقای باقی‌ باید پیشرو آقای منتظری باشد. آقای باقی‌ از نمایندگان مجلس ششم اولین کسی‌ بود که دفاع از حقوق زندانیان رو مطرح کرد و با پافشاری بر این اصول سالها خود در زندان بود، حتا در زندان با تمام فشارها، از اصولش عقب نشینی نکرد، و تا جائی‌ که براش امکان داشت هدفی‌ رو که برا خود تعریف کرده بود رو دنبال کرد. در خاطرات افرادی که هم سلولی بوده ا‌ند با آقای باقی‌ تعریف شده است که ایشان چطور در زندان برا دفاع از حقوق زندانیان نه تنها سیاسی از خودش مایه میگذاشت و هیچ وقت کوتاه نمی‌‌آمده تا حد اقل قسمتی‌ از خواسته خود را که بهبود شرایط دیگر زندانیان بود را بدست آورد


دوستان سوال کرده بودند، تو که میگی‌ هدف باید تعریف شده باشد و برا رسیدن به آن هدف برنامه داشت ، در شرایط ایران که انتخاب بین بد و بدتر است و برنامه ریزی ممکن نیست، چطور می‌توان این حرکت با برنامه ریزی رو داشت. در مورد این صحبت در نوشته بعدی توضیح خواهم داد، ولی‌ فکر می‌کنم این نوشته نکته جالبی‌ رو در جواب دوستان اشاره می‌کند. هنوز کسانی‌ هستند که در این شرایط سخت و هرج مرج برا اهدافی بزرگ و انسانی‌، خود را هزینه میکنند تا برا امثالی مثل من انسانیت رو معنی‌ کنند و درس بدهند که در هر شرایطی می‌توان حرکت با برنامه داشت و بر حقوق خود پا فشاری کرد و حتا شده به کمترین مقدار از خواسته خود رسید. اینرا گویند تحولی‌ آرام ولی‌ با برنامه


پس من به نوبه خودم با پیروی از افرادی مانند باقی‌ حد اقل نشان خواهم داد گرچه توان هزینه کردن رو ندارم ولی‌ به تلاشت، به هدفت ایمان دارم و براش خیلی‌ ارزش قائل هستم. چه کسی‌ بهتر از این فرد برا راهنما بودن حد اقل در تصمیم گیری برا انتخاب بهترین کاندید

4 comments:

  1. linke oon matlabatiu ke dar avale neveshtat behesh eshare kardi mitooni bezari ke ma ham bekhoonim?

    ReplyDelete
  2. این پستت جواب سووال دیروز منو کاملاً میده مسلماً آقای باقی با کروبی صد در صد موافق نیست ولی تو شرایط فعلی کسی که از همه به توقعاتش نزدیکتر هست رو انتخاب میکنه نه اینکه کنار بکشه چون هیچکدام از کاندیداها رو قبول نداره. من کاملاً موافقم که باید از کاندیداها بالاترین توقعات رو در برنامه ریزی و هدف گذاری داشت اما در زمانی چنین نزدیک به انتخابات باید وارد صحنه شد و انتخاب کرد هر چند که هیچکدام از کاندیداها جواب کار مارو نمیدن یک کار خیلی مفید برای ما اینه که بفهمیم چه شخصیتهایی به کدام کاندیدا رای میدن همین میتونه خیلی راهگشا باشه برای انتخابمون

    ReplyDelete
  3. http://shahabnews.com/vdcepz8z.jh8exi9bbj.html
    این لینک رو ببینید...بابک احمدی یکی از معدود روشنفکرانیه که مطالعه و بینش بین المللی داره به نظر من

    ReplyDelete
  4. http://www.mowj.ir/ShowNews.php?6625 این هم یکی دیگه

    ReplyDelete